[ad_1]

ایرج شاهی روز سه شنبه در جلسه بررسی وضعیت بهره مندی از سیماک (سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور) در فرمانداری تالش اظهار کرد: این سامانه به منظور شفاف سازی فرآیند اداری استعلامات بین دستگاهی، رعایت حقوق شهروندی، کاهش مراجعات مردمی به ادارات، صدور پروانه های ساختمانی و سایر اموری که در چارچوب سامانه تعریف شده بود، راه اندازی شد.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه جزء طرح های مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری بود و دولت، اجرای آن را در دستور کار قرار داد و تکلیف راه اندازی سامانه بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گذاشته شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار تالش افزود: با وجود اینکه برای متصدیان دفاتر پیشخوان، دوره آموزش گذاشته بودیم، در اجرای سامانه سیماک، مدیریت ضعیفی دارند و مشکلات سامانه باید سریع حل شود تا مردم در بخش اداری به ویژه در صدور پروانه ساختمان در ادارات، شهرداری ها و دهیاری ها دچار مشکل نشوند.

شاهی با اشاره به اینکه ثبت نام پروانه های ساختمانی در دفاتر پیشخوان به صورت ناقص انجام می شود، تصریح کرد: مردم با مشکل مواجه شده و به بخشداری ها و شهرداری ها مراجعه می کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار تالش گفت: زیرساخت اینترنت پاسخگوی پروژه مهم سیماک نیست و مخابرات باید این مشکل را در شهرستان تالش برطرف کند.
وی بیان کرد: ادارات بنیاد مسکن، منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک مراجع مهمی در صدور پروانه ساخت هستند و متاسفانه ارتباطی با سیماک نداشته و این سامانه را قبول ندارند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

[ad_2]

Source link

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *