خانه / اسلایدر / داستان راستان را بهتر بشناسیم
داستان راستان را بهتر بشناسیم

کارگروه یک سبد دانایی از پاتوق دانش آموزان وبلاگ نویس شروع به کار کرد

خانم عشقی مسئول کارگروه یک سبد دانایی در خصوص عملکرد کارگروه گفت:

ما قصد داریم چهارشنبه هر هفته به  معرفی کتاب های ناب وعالی بپردازیم .کتابایی رو معرفی میکنیم که ارزش بارها خوندن رو داره نه یه بار.

بریم سراغ معرفی کتاب:

سال چاپ:              ۱۳۹۳

قطع کتاب:               رقعی

نوع جلد:                  شمیز

تعداد صفحات:          ۳۰۴ ص.

شمارگان (تیراژ):      ۳۳۰۰ نسخه

زبان اثر:                    فارسی

شاید بعضی از شما امیرخانی را بشناسید ، نویسنده ای جوان با نگاهی تازه ، قلمی تازه تر و نگارشی متفاوت …

1595411

شاید هم کتاب داستان سیستان را خوانده باشید . داستان سیستان ؛ خاطرات امیرخانی است در سفری که با ره بر انقلاب به سیستان و بلوچستان در سال ۱۳۸۱داشته است .
جذابیت این خاطرات نه تنها به خاطر نگاه موشکافانه امیرخانی به جزئیات سفر بلکه به دلیل…

رسم الخط این کتاب منحصر به فرد است.برای نمونه حتی روی جلد درج شده:(ده روز با رَه بر )یا کلماتی مثل هم آهنگ،استان دار وحتیو….و انتشارات قدیانی هم ذکر کرده که هیچ دخل وتصرفی در رسم الخط اصلی کتاب نداره.

به نظر من اینگونه نوشتن خیلی جذابه.وقتی کلمه با ساختار اصلی باشه احساس میکنی عمق معنای کلمه درک شده وکاملا صحیح از اون کلمه استفاده شده.
با ما همراه باشید وچند خطی از این کتاب جذاب رو بخونید:
به هر زحمتی که بود در هتل مستقر شدیم. اثاث‌ها را جابه‌جا کردیم و چند نفری رفتیم تا شهر را ببینیم. زاهدان را … مطابق معمول سنت ایرانی، همه مثل شب‌های امتحان، سخت مشغول بودند. تبلیغات به دو دسته‌ی کاملاً متمایز تقسیم می‌شد. تبلیغات دولتی و تبلیغات غیردولتی… در تبلیغات دولتی معمولاً اسم سازمان یا وزارت یا اداره‌ی دولتی بزرگ‌تر بود از جمله‌ای که روی تراکت نوشته بودند. جمله‌ها هم همان جمله‌های کلیشه‌ای بودند که همه‌جا می‌نوشتند. «تشریف‌فرمایی مقام معظم رهبری را خوش آمد می‌گوییم. مدیران، مسوولان و کارمندان معاونت اداره‌ی کل وزارت فلان و به‌همان.» اما در تبلیغات مردمی کلی عناصر خلاق می‌‌دیدی… طایفه‌ها- شاید کمی هم رقابتی- جا به جا چادر زده بودند. مردم را با چای پذیرایی می‌کردند. رقابت واقعی قبایل با هم عناصر خلاقی را در طراحی چادرها فراهم آورده بود. دسته به دسته عناصر زندگی عشایری‌شان را آورده بودند. از قوری سفالی روی منقل زغالی بگیر، تا شتر جماز با جهاز… طایفه‌ها در مسیر استقبال یعنی از خروجی فرودگاه تا ورودی استادیوم در هر میدانی سیاه چادری علم کرده بودند… این رقابت دوست داشتنی بود، کاملاً خلاف رقابت در تبلیغات دولتی! اولین طایفه که در میدانی در نزدیکی فرودگاه چادرش را علم کرد، بلافاصله طوایف دیگر به سرعت شروع کردند به چادر زدن.

2151349723244215250416564162211091228515

از همه چیز جالب‌تر عکس رهبر بود. عکس‌ها در تبلیغات دولتی همان عکس‌هایی بود که بارها از رسانه‌ها دیده بودیم. اما مردم معلوم نیست از کجا، عکسی را به دست آورده بودند از رهبر در دوران ریاست جمهوری و سفرش به ایران شهر که در آن ملبس به پیراهن سپید بلوچی بود. یعنی من اول بار که پرده‌ی نقاشی شده‌ای از این عکس را دیدم، متوجه مطلب نشدم. چهره‌ای دیدم بسیار شبیه به چهره‌ی آقای خامنه‌ای اما با عمامه‌ی سفید! تعجب کردم. دقیق‌تر که شدم دیدم خود آقاست. اما با دشداشه‌ی بلوچی و دستاری سفید بر سر. یادگاری از سفر به ایران شهر در سال ۶۲ یا ۶۳ در اوایل دوران ریاست‌جمهوری یا قبل از آن. بیش‌تر پرده‌های نقاشی شده‌ی این عکس را می‌دیدیم، به عوض خود عکس؛ چرا که در عکس محاسن آقا یک دست مشکی بود، اما در نقاشی‌ها نقاشان بلوچ عکس را برعکس روتوش کرده بودند و محاسنی سفید کشیده بودند…
80983126-5399545مسیر استقبال را چک کردیم و فهمیدیم که آقا از کجا به استادیوم خواهند رفت. و البته جالب‌تر این که این مطلب طبقه‌بندی شده‌ی حفاظتی! را راننده، آقای بنده‌ای به ما گفت. جالب‌تر(تر) این که استاد استقبال به ما گفت که به دلایل حفاظتی، همان فردا صبح به ما می‌گویند که مراسم کجا برگزار می‌شود. اما همه‌ی مردم می‌دانستند که مراسم صبح در استادیوم است و حتی عده‌ای به ما گفتند که بعد از نماز هم آقا در مصلا خواهند بود…

IMAGE634328610425312500 (1)ید کتاب رو دارند میتونند از لینک زیر برای خرید استفاده کنند