[ad_1]

مریم بهزاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این روزها با وجود ویروس کرونا افراد باید در قرنطینه خانگی باشند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند، بر همین اساس شرکت در کلاس‌های ورزشی برای آنها مقدور نیست و فعالیت بدنی در بیشتر افراد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه افراد در قرنطینه خانگی قرار دارند به مواد غذایی بیشتری دسترسی داشته و میل افراد به غذا خوردن و افزایش کالری دریافتی بیشتر می‌شود و در نهایت این موضوع منجر به افزایش وزن آنها می شود. بر این اساس رعایت اصول تغذیهای و انجام تمرینات مناسب در منزل می‌تواند نقش مهمی را در سلامت جسمانی و روانی افراد در دوران قرنطینه داشته باشد.

رییس سبک پومسه هیات تکواندو خوزستان افزود: بر اساس یافته‌های علمی، سیستم عروقی و تنفسی قوی در افراد مبتلا به ویروس کرونا تاثیر چشمگیری در بهبود بیماران داشته است بنابراین برای حفظ سلامتی و بالا بردن عملکرد سیستم ایمنی در این شرایط خاص، لازم است که فعالیت بدنی با شدت کم و رعایت اصول تغذیه سالم را در برنامه روزانه خود قرار دهیم.

وی گفت: فعالیت ورزشی به شکل روزی نیم ساعت بسیار مفید است در صورتی که حرکات ورزشی به گونه‌ای باشد که ضربان قلب و شدت تنفس را اندکی افزایش دهد. دویدن آرام به صورت درجا، پروانه زدن، تمرینات کششی و… از جمله تمریناتی است که ضربان قلب را افزایش می‌دهند.

بهزاد افزود: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور از چندی پیش باعث شده تا کودکان نیز همانند بسیاری دیگر از اقشار جامعه در قرنطینه خانگی باشند، خانواده‌ها باید به ورزش کردن کودکان دقت کنند. ورزش‌های هوازی که کودکان در منزل می‌توانند انجام دهند مانند دوچرخه سواری، دویدن و حرکات ریتمیک است که توصیه می‌شود روزانه حداقل به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه با شدت متوسط دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی فعالیت‌های ورزشی رشته تکواندو همچون دیگر رشته تعطیل است گفت: در این مدت سعی کردیم با تهیه کلیپ‌هایآموزشی و برگزاری پویش های مختلف بین تکواندوکاران خوزستان، سهمی در کنترل این بیماری داشته باشیم.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

[ad_2]

Source link

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *